Tikkurila prezentuje nowatorski sposób testowania kolorów
Zachlapane podłogi, ręce, ubrania i wielokolorowe ściany? Tak wcale nie musi wyglądać testowanie różnych kolorów farb w domowych pomieszczeniach. Z Tikkurila ColorTester dopasowywanie nowych barw do wnętrz może być łatwe, czyste i przyjemne. To unikalne próbki koloru w postaci samoprzylepnej folii, które można przyklejać na ścianie, bez obaw że ją pobrudzą czy pozostawią na niej ślad. Dzięki możliwości wielokrotnego użycia można przylepiać je w różnych pomieszczeniach, by wybrać miejsce, gdzie dany odcień będzie prezentował się najlepiej.
Austriackie drewno na podłogach dzięki Dachser
Klon, wiśnia, buk czy dąb: austriackie drewna z manufaktury Deisl Parkettmanufaktur zdobią podłogi w domowych salonach, hotelach i biurach w bogatych krajach Europy Zachodniej. Zobowiązanie firmy do oferowania produktów najwyższej jakości przekłada się również na usługi logistyczne. Dzięki współpracy z Dachser Deisl może zapewnić swoich klientów, że ich parkiet zostanie zamontowany na czas.
Dachser dla Gentherm: dostawy zawsze na czas
Dachser, jeden z wiodących globalnych operatorów logistycznych, w ramach działań dla Gentherm dostarcza komponenty do nagrzewnic samochodowych z Hamburga do Chin. Transport drogą morską odbywa się w ściśle określonych ramach czasowych, by zapewnić sprawną koordynację całego łańcucha dostaw.
Restauracje Sphinx z nowościami autorstwa Samar Khanafer
„Kofta, za’atar i daktyle”- to propozycja sześciu dań inspirowanych bliskowschodnimi smakami autorstwa ekspertki kuchni libańskiej, Samar Khanafer. W tym roku dania w ramach wkładek z nowościami oparte będą na jej autorskich przepisach. Pierwsza z nich - oferta „Kofta, za’atar i daktyle” - dostępna będzie w całej sieci Sphinx od 22 lutego do końca kwietnia.
Kobiety nie gustują w małej czarnej
Zaledwie 14% kobiet podobają się czarne sukienki u innych pań – wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie marki farb Beckers. Ubiera się w nie nieco więcej, bo 19% przedstawicielek płci pięknej. Definitywnie jednak Polki preferują jasne sukienki (42%), w tym pastelowe (delikatny róż, niebieski czy zieleń) - 22% oraz białe, écru lub beżowe - 20%. Na suknię w kontrastowych zestawieniach decyduje się co dziewiąta mieszkanka naszego kraju (11%), a na posiadającą intensywną barwę, jak ostry czerwony, niebieski, zielony czy żółty co czternasta badana (7%). Polki preferują też jasne bluzki (49%), a nawet torebki (35%) oraz rajstopy i skarpetki (42%). Tylko w przypadku płaszczy i kurtek wygrywa praktyka – na ciemne kolory stawia 36% kobiet, choć wciąż niemal tyle samo (35%) wybiera wierzchnie okrycia w jasnych barwach. Panowie są bardziej konserwatywni w doborze kolorów - najczęściej decydują się na ciemne odcienie wybierając dla siebie zarówno elementy stroju i dodatki, jak i samochody.
Dachser przyśpiesza połączenie do Czech
Dachser, jeden z wiodących globalnych operatorów logistycznych, otworzył kolejne bezpośrednie połączenie drobnicowe do Czech. Codzienna stała linia z Wrocławia pozwala klientom z Dolnego Śląska realizować dostawy do Pragi i jej okolic już następnego dnia po nadaniu, natomiast do pozostałych odbiorców na terenie Czech maksymalnie w ciągu dwóch dni.
Sieć Chłopskie Jadło z własną muzyką ludową
W restauracjach Chłopskie Jadło, należących do Sfinks Polska, można usłyszeć nagraną specjalnie na potrzeby sieci oryginalną muzykę ludową. Utwory, które mają umilać gościom czas, wykonuje zespół „Tęcza” z podwarszawskiej Nowej Woli, a akompaniuje mu kapela złożona z profesjonalnych muzyków.
Słoneczny eksperyment Dachser
Dachy naczep to mnóstwo niespożytkowanej przestrzeni. A gdyby tak zainstalować na nich panele fotowoltaiczne i korzystać z pozyskiwanej w ten sposób energii? Dachser we współpracy z Instytutem Systemów Energii Słonecznej im. Fraunhofera ISE testuje takie rozwiązanie. Eksperymentalny pojazd z panelami słonecznymi jeździ po ulicach niemieckiego Ulm.
Sfinks zawiera kolejną umowę przejęcia sieci
Należąca w stu procentach do Sfinks Polska spółka zależna podpisała umowę o współpracy z Cafe Contact, Inwento i Inwento 2, do których należą marki Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim. Porozumienie określa warunki, na jakich grupa Sfinks jest uprawniona nabyć te sieci, w tym przejąć marki i prawa do konceptów oraz obecnie funkcjonujące lokalizacje i umowy franczyzy. Wartość transakcji może wynieść od 5 mln zł do 8 mln zł. Jednocześnie na bazie zawartej umowy licencyjnej grupa Sfinks będzie mogła w ciągu 4 lat prowadzić działalność w ramach brandów Meta Seta Galareta, Meta Disco i Funky Jim ukierunkowaną na dalszy ich rozwój.
Sfinks zwiększył przychody do 187,97 mln zł po IV kwartale 2016
Sfinks Polska, spółka zarządzająca największą w Polsce siecią restauracji typu casual dining Sphinx oraz sieciami Chłopskie Jadło i WOOK, po czterech kwartałach obejmujących okres od 1 grudnia 2015 r. do 30 listopada 2016 r., zwiększyła przychody jednostkowe o 7% do 187,97 mln zł w porównaniu do 2015 roku. Jednocześnie spółka wypracowała w tym okresie 5,13 mln zł zysku netto, zaś EBITDA sięgnęła 16,55 mln zł. Sfinks kontynuuje prace mające na celu dalsze zwiększanie sprzedaży. W I kwartale 2017 roku spółka zamierza też opublikować nową strategię rozwoju.
Dachser podejmuje megawyzwania logistyczne w mega miastach
Dachser poszukuje innowacyjnych rozwiązań w zakresie obsługi ostatniego etapu łańcucha dostaw w wielkich europejskich metropoliach. W ostatnim czasie operator uruchomił projekt ukierunkowany na usprawnienie dostaw na terenie Paryża. Jego celem jest wypracowanie modelu dystrybucji miejskiej dopasowanego do malejącej liczby dróg dojazdowych do centrum miast oraz coraz bardziej restrykcyjnych limitów emisji spalin w tych obszarach. Katalizatorem projektu był strategiczny program Idea2net, w ramach którego Dachser koncentruje się na poszukiwaniu przyszłościowych innowacji dla sieci.
Najstarsza restauracja Sphinx w Poznaniu w nowej odsłonie
Restauracja Sphinx przy ul. Św. Marcin w Poznaniu zyskała całkowicie nowy wystrój. Najstarszy w Polsce lokal pod szyldem Sphinx powitał właśnie pierwszych klientów po trwającym kilka miesięcy generalnym remoncie. Poznańska restauracja została zaaranżowana w nowym wystroju, w którym nowoczesne wnętrza łączą się z charakterystycznymi akcentami orientalnymi.